La setmana que ve s'inicien els treballs de poda d'arbres en la carretera del Barranc del Monyo

La regidoria de Transició Ecològica de l'Ajuntament de Dénia ha anunciat que, el pròxim 27 de novembre a les 8.00 hores, s'iniciaren els treballs de poda i de tala de l'arbratge que envaeix la carretera del Barranc del Monyo. Per tant, el trànsit es veurà afectat, ja que per a fer els treballs de poda en altura s'haurà d'utilitzar una maquinària que ocuparà necessàriament un carril de la carretera.

En concret, els treballs que es realitzaran consisteixen en la retirada de la vegetació que envaeix el vial de la servitud de la carretera del Barranc del Monyo a les Trencades, per a així garantir la seguretat de les persones, dels habitatges i de les infraestructures, a més de disminuir el risc de propagació d'un incendi urbà cap a l'exterior del nucli de població.

Les tasques consistiran a podar totes aquelles branques dels arbres que envaeixen la carretera del Barranc del Monyo i la seua servitud. A més, es faran treballs de poda en altura. Per a tallar les branques i troncs que sobren en la copa dels arbres d'una certa envergadura, s'usarà una plataforma elevadora telescòpica sobre un camió grua. D'esta manera es podrà arribar als llocs més inaccessibles i fer els treballs de màxima dificultat de manera segura. Estes accions són necessàries per a reduir el combustible vegetal, i tindre un major control sobre la salut dels arbres.

El termini d'execució estimat dels treballs de poda i de tala serà entre quinze i vint dies.