Les associacions exposen en el Consell de participació veïnal el seu interés per temes de transport, sanitat, medi ambient i infraestructures en la ciutat

En l’últim Consell de participació veïnal celebrat en l’Espai de Participació de les Portelles el dilluns 5 de febrer es van tractar els temes d’interés exposats per les diferents associacions veïnals de Dénia. A la reunió hi van assistir els representants de les associacions de Baix la Mar, Bassetes, Deveses-Bassot i Defensa de Platges Nord i Montgó i, per part de l’Ajuntament de Dénia, l’alcalde, Vicent Grimalt, el regidor de Participació Ciutadana, Pepe Doménech i representants dels grups municipals PSPV, Compromís, Partit Popular, Gent de Dénia i Vox.

La Federació d’Associacions Veïnals ha tornat a manifestar el seu interès per la situació del transport públic, tant d’autobús com de taxis. L’alcalde els va informar que es preveu tindre el nou servei d’autobusos per a aquest estiu i que van a atorgar-se sis noves llicències de taxi, a més de continuar reforçant el servei estival amb vehicles de poblacions veïnes.

Altres temes d’interés van ser les possibles solucions al punt negre de l’encreuament de l’avinguda del Marquesat amb el carrer de Diana, la preocupació sobre la presència de microplàstics a les nostres costes, la situació de l’atenció mèdica durant el procés de reversió de l’hospital, el cablejat telefònic en males condicions i la contaminació acústica, entre uns altres.

La representant de l’associació de Deveses-Bassot va expressar la seua preocupació davant la manca d’infraestructures per a suportar l’augment de població i d’habitatges construïts, amb l’impacte que açò té en les platges, l’aparcament, etcètera; l’augment de les temperatures i les mesures per a mitigar-lo; la conservació del patrimoni arqueològic i problemes concrets relacionats amb obres en la zona de Deveses.

El regidor de Participació Ciutadana, per la seua part, va donar compte dels resultats de la última edició dels pressupostos participatius i l’estat dels projectes pendents. L’associació veïnal de Montgó va demanar tornar al caràcter territorial de les primeres edicions perquè el seu barri no es quede sense eixes inversions. Per part de l’ajuntament es va informar que eixe model s’ha demostrat inviable pel gran nombre de projectes que es generen.

Encreuament de l'avinguda Marquesat i el carrer de Diana