Dénia presenta la programació per a la commemoració del Dia de l'Orgull

La campanya municipal, per primera vegada, és una campanya en primera persona

El regidor d'Igualtat i Diversitat de l'Ajuntament de Dénia, Javier Scotto, ha presentat este matí de l'11 de juny la programació completa de totes les activitats que s'han organitzat per a la celebració del Dia Internacional de l'Orgull, que se celebra el 28 de juny des de 1970. L'objectiu és donar una continuïtat del programa del 17M, dia internacional contra LGTBI-FÒBIA, amb una mirada orgullosa, educativa, resilient, i visibilitzadora de la comunitat LGTBI+ de Dénia.

Javier Scotto ha estat acompanyat per Hope, Noelia, Iván, Joan, Françoise i Eugenio, les sis persones que enguany protagonitzen en primera persona la campanya de publicitat municipal. “Enguany fem un pas més, fem de la invisibilitat normativa socialment imposada, la visibilitat, de la marginalitat la transgressió, i vam mostrar a les persones reals del col·lectiu, a les persones LGTBI+ del nostre municipi” ha destacat el regidor d'Igualtat i Diversitat.

Durant els mesos de maig i de juny, s'estan celebrant uns tallers preventius d'educació sexual, dirigits a l'alumnat de primària i secundària de diversos centres educatius de Dénia. A més, enguany, ha indicat Scotto “hem afegit quinze tallers més dirigits a uns certs centres més específics com són CREAMA, EPA, o IES Chabas. Així mateix, s'impartirà una formació a professors i a famílies (Ampas). Tot això és pel fet que es va detectar una falta d'educació i formació en sexualitat i diversitat sexual, tant en el professorat, com en les famílies i els escolars”.

Entre el 14 i 30 de juny es desenvoluparà tota la campanya publicitària municipal, en la qual a més es repartiran 1.300 cordons multicolors per a les sabatilles esportives en 33 punts de Dénia, com són alguns centres educatius, alguns edificis públics, associacions. En el seu blíster de repartiment s'inclourà informació de contacte amb la unitat especialitzada d'eros de la policia local de Dénia, per a la protecció i seguretat de les víctimes de discriminació i odi.

El divendres 14 de juny s'instal·laran 3 fotoreclams ‘Ales per a la diversitat’ en diverses ubicacions de Dénia, un estarà en la Glorieta, un altre en La Xara i un altre en Jesús Pobre, “en el qual les selfies difonen i projecten un any més, la nostra diversitat en xarxes” ha declarat Scotto, qui ha afegit “i en aquesta diversitat, també està la segmentació dels diferents col·lectius que patixen discriminació, i enguany el programa també té en compte al col·lectiu de majors, i al col·lectiu de persones amb discapacitat”.

Les activitats continuaran el dimercres 19 de juny amb la conferència ‘L'eròtica de la tardor, la sexualitat en les persones majors’, impartida per Vicent Bataller, doctor en Medicina i President de sexòlegs sense fronteres, que tindrà lloc a la Biblioteca municipal de Dénia, a les 19.30 hores. En la xarrada s'abordarà la sexualitat en les persones majors, “un col·lectiu que tenen dret a viure i parlar de sexualitat en l'edat més adulta, i fins i tot, té el dret de refer la seua vida amb segones oportunitats i amb altres projectes vitals en les seues relacions afectives”, ha indicat Javier Scotto.

L'endemà, el dissabte 20 de juny, a les 20.00 hores, es representarà l'obra ‘Johnny Chico’, de Stephen House en el teatre auditori del Centre Social, amb la direcció d'Eduard Costa i la interpretació de Víctor Palmero. La reconeguda obra de teatre en l'àmbit nacional està recomanada per a majors de 16 anys i l'entrada és gratuïta fins a completar l'aforament.

D'altra banda, la psicòloga i sexòloga Paula Peña, impartirà el dimarts 25 de juny a les 19.30 hores, la xarrada ‘Donant suport als drets sexuals de les persones amb diversitat funcional’, dirigida a persones amb discapacitat i a les seues famílies, que es desenvoluparà a la Biblioteca municipal.

Finalment, el dia central de la reivindicació, el divendres 28 de juny, els sis protagonistes de la campanya publicitària llegiran el manifest en un acte institucional, que tindrà lloc a les 19.30 hores, en la plaça del Consell, seguit, a les 20.00 hores, de la celebració de l'Orgull amb un espectacle ‘Xou Drag’ de monòlegs de les artistes Liz Dust, Rita Amores, i Vampirashian, tres reconegudes drags de la Comunitat Valenciana.

Campanya publicitària en “primera persona”

“La campanya municipal, per primera vegada, és una campanya en primera persona. Enguany no és l'orgull de Dénia, enguany és Dénia orgullosa, la Dénia que està orgullosa de les persones LGTBI+ del seu propi municipi, dels seus veïns i veïnes”, ha manifestat el regidor d'Igualtat i Diversitat.

Com ha explicat Scotto, “sis persones han volgut participar en la campanya, persones a les quals agraïm la seua col·laboració i solidaritat, per fer un pas avant en representació de tot el col·lectiu, i sobretot en nom de les persones que no poden fer aquest pas. Tots ells, són protagonistes de la seua pròpia experiència vital en alguns casos de sofriment, discriminació, i lluita personal, i que hui, resilients, exhibixen el seu orgull en la campanya municipal”. La campanya publicitària estarà en opis, en les xarxes socials, i vestirà amb unes lones, que s'ha descobert després de la roda de premsa, la façana de l'Ajuntament de Dénia fins a final de mes.

Hope, Noelia, Iván, Joan, Françoise i Eugenio han compartit les seues vivències i situacions personals, i han declarat sentir-se molt orgullosa/us de haver participat en esta campanya de l'Ajuntament, per a donar visibilitat al col·lectiu i per a sobretot perquè creuen que la campanya pot ajudar altres persones de la nostra societat a ser més visibles.

“Dénia sense tots vosaltres, seria una Dénia en blanc i negre, i hui amb esta campanya, Dénia és una Dénia a tot color amb l'arc de Sant Martí”, ha finalitzat Scotto.

Dénia presenta la programació per a la commemoració del Dia de l'Orgull