L'accés al final de Les Rotes es tancarà al trànsit de vehicles des del 15 de juny

El final de les Rotes es tancarà a l'accés de vehicles des del 15 de juny al 15 de setembre, en horari de 08.00 hores a 20.00 hores, segons ha anunciat la Policia Local de Dénia. Esta mesura, que es porta prenent des de fa ja diversos anys, pretén evitar els embotellaments i el caos de circulació que es produïxen tots els estius i previndre problemes d'accés a les ambulàncies, vehicles de bombers o de la policia en el cas que es produïsca una urgència.

El tancament des del restaurant Mena es realitzarà mitjançant una barrera elevable i vigilada per personal que regularà l'accés sol en els següents casos:

- Residents de la zona amb aparcament propi i persones que els visiten.

- Empreses de turisme actiu amb prèvia autorització, per a càrrega i descàrrega.

- Bussejadors, amb l'autorització preceptiva, també per a càrrega i descàrrega.

- Clients dels restaurants Mena i Ca Nano, per a accedir al pàrquing de cada establiment.

- Persones amb mobilitat reduïda, per edat o diversitat funcional: hi ha places públiques reservades per a estos casos o, en tot cas, els vehicles podran entrar per a acostar estes persones a la zona de bany.

- Transport públic: taxis, autobús urbà i tren turístic.

- Servicis de seguretat i emergències.

Places de pàrquing públiques i gratuïtes i tren turístic

L'alternativa d'aparcament per a les persones que visiten les cales d'este últim tram de les Rotes és el pàrquing públic i gratuït, amb capacitat per a 140 places, situat en la carretera provincial del Barranc del Monyo, 96 (carretera de les Rotes) a només 500 m (antic minigolf), en la carretera de Les Rotes.

A més, el dissabte 15 de juny entrarà en funcionament el servici gratuït de tingues turístic entre el pàrquing públic de l'antic minigolf (a l'altura de l'Hotel Les Rotes) i la zona restringida al trànsit. L'horari d'este servici serà de 9.00 hores a 14.00 hores i de 16.00 hores a 20.00 hores tots els dies de la setmana entre el 15 de juny i el 15 de setembre, amb una freqüència de cada 30 minuts.