Dénia llança la campanya “Stop Burilles” per a reduir la contaminació mediambiental

L'objectiu fonamental de la campanya és conscienciar a les persones fumadores perquè no tiren les burilles al sòl

La Regidoria de Medi Ambient va llançar divendres passat 2 d'agost la campanya “Stop Burilles”, amb l'objectiu fonamental de conscienciar a les persones fumadores perquè no tiren les burilles al sòl, per a evitar l'alta contaminació que provoquen en el medi ambient, sobretot perquè moltes de les burilles que acaben en el sòl, arriben a la mar a través de les clavegueres. El principal propòsit és reduir la contaminació per burilles en el medi ambient.

Les burilles contenen nombroses substàncies tòxiques que queden en part retingudes en el seu filtre, com són la nicotina, metalls pesants, l'àcid cianhídric, hidrocarburs aromàtics policíclics i fins i tot substàncies radioactives com el poloni-210. Des de fa anys, l'efecte nociu del tabac està arribant als no fumadors i al medi ambient, i milions de burilles diàries acaben en el sòl, provocant un veritable caos en el medi ambient.

Una de les principals accions de la campanya “Stop Burilles” és col·locar uns originals cendrers, repartits en diversos punts de la ciutat, que aniran instal·lats en fanals o pals, perquè les persones fumadores depositen #ací les burilles. Ara com ara s'han instal·lat 14 cendrers en Marqués de Camp, al carrer la Mar, al carrer Via, la Glorieta. A més, s'han instal·lat 3 cendrers en diferents ubicacions de la platja de la Marineta Cassiana, que ja al juny es va convertir en una “Platja sense fums”. I finalment s'instal·laran també en avinguda del Montgó i en la plaça París.

A més, en diferents platges de Dénia es posarà a la disposició dels fumadors, uns cendrers perquè es depositen en ells les burilles. S'han realitzat també uns vídeos amb persones tirant les burilles en els cendrers. Totes estes accions tindran la seua repercussió en les xarxes socials de l'Ajuntament.

Finalment, des de la Regidoria de Medi Ambient, es realitzarà unes xarrades informatives dirigides a #xiquet, adolescents i joves, perquè coneguen el mal mediambiental que provoquen les burilles i el mal en la salut que provoca el tabac. S'organitzaran xarrades amb diferents eixides de l'alumnat a llocs públics, al mercat municipal, al camp, a la mar, etc.

La regidora de Medi Ambient, Sandra Gertrúdrix, creu que esta campanya està tenint un bon acolliment, “ja des del primer dia que es van instal·lar els cendrers, es veia com molta gent els usava per a depositar les burilles”. “Esperem que esta campanya servisca per a conscienciar seriosament a les persones fumadores perquè no tiren les burilles al sòl, i que així puguem reduir la contaminació al medi ambient”.