Aprovat el projecte de renovació de dos pistes esportives de Madrigueres

Adjudicada la licitació per a la reforma antic local del SERVEF en Ramón Ortega

La Junta de Govern Local de la setmana passada va aprovar el projecte de les obres de remodelació de dos pistes esportives en les instal·lacions de Madrigueres Sud. En este emplaçament, se situen tres pistes esportives, corresponent-se les actuacions previstes en el present projecte a la pista central (pista 2) i a la pista situada més a l'est de l'actuació (pista 3). La pista situada a l'oest (pista 1), al costat de l'aparcament i a la cantina, ja va ser remodelada l'any 2023.

Actualment, les dos pistes esportives en qüestió es troben en mal estat de conservació, amb una deterioració i desgast molt important en els paviments, en els tancaments perimetrals i en les xarxes de protecció. Segons consta en la informació aportada per l'empresa que ha redactat el projecte de remodelació, s'observen escantells del tractament superficial, irregularitats superficials, esquerdaments, marcatge de les juntes d'asfalt, punts d'acumulació d'aigua per falta de pendent transversal i xicotets assentaments. A causa de la inexistència de pendents transversals adequats, l'aigua s'ha anat acumulant i filtrant per les clivelles existents.

Per a la definició de la solució a adoptar, s'han tingut en compte l'estat de les pistes, el suport estructural d'esta, la tipologia de danys que s'observen i l'estat de l'equipament i proteccions. A més, s'ha pres en consideració l'experiment de la remodelació de la pista 1, ja que, a causa del seu satisfactori resultat, s'aplicarà la mateixa solució. Finalment, s'han valorat les necessitats de la Regidoria d'Esports, com són el lleuger desplaçament de la pista 3 per a disposar de major distància de seguretat entre l'espai esportiu i la pràctica de les autoescoles. Esta pista a més s'ha eixamplat també lleugerament respecte a la pista 2, amb l'objectiu de possibilitar en un futur la disposició d'una graderia de dos nivells.

Actuacions de millora

Les actuacions de condicionament de les pistes consistixen, d'una banda, a millorar la xarxa de drenatge, duent a terme l'execució de caces lineals de desguàs situat en els laterals de la pista, i que arreplegaran les aigües i les conduirà fins a un col·lector de drenatge projectat, connectat al seu torn amb la claveguera existent.

D'altra banda, quant a la pavimentació, per a impedir l'entrada d'aigua de l'exterior a les pistes, s'elevaran lleugerament per damunt de la pista actual, altura que s'aconseguix amb la pròpia formació de pendents transversals de dos aiguavessos, i amb la nova capa de rodadura, la qual cosa possibilita que les noves pistes se situen de l'orde d'uns 5cm per damunt de la cota d'aglomerat actual. Com a acabat superficial s'instal·larà el paviment esportiu per a aplicació sobre aglomerat asfàltic, que oferix un rendiment idoni per a la pràctica de diferents tipus d'esport.

El projecte també contempla la renovació dels tancaments laterals de la pista i les proteccions de fons i laterals., així com les porteries de futbol sala, reutilitzant en este últim cas els pals existents, i complementant els existents. Les xarxes a petició de la Regidoria d'Esports, es protegiran en els fons i laterals mitjançant un mur de protecció. Este mur s'executarà també en la pista 1, on ja es va deixar preparada la seua fonamentació. Durant l'execució de les obres, serà necessari desmuntar les banquetes de totes dues pistes, així com la graderia de la pista 3, havent-se contemplat la seua posterior reposició. Quant a les graderies compartida de la pista 1 i 2, no es preveu el seu desmuntatge, però sí que es durà a terme una rehabilitació d'esta.

També es renovaran les xarxes de protecció existents en els fons i a les cantonades de les 2 pistes esportives, reutilitzant els pals d'acer galvanitzat existents que es puga, encara que serà necessari executar noves fonamentacions per als pals. Les xarxes de protecció, seran de 8 mm d'altura, i hauran d'estar especialment indicades per a camps de futbol 8, de futbol 11, de futbol sala o d'handbol.

El projecte de renovació de les dos pistes esportives eixirà en breu a licitació per un import de 232.453,74 € (IVA exclòs).

Adjudicada la licitació per a la reforma antic local del SERVEF en Ramón Ortega

D'altra banda, la Junta de Govern Local va aprovar adjudicar les obres de reforma de l'antic local municipal del SERVEF situat en l'avinguda Ramón Ortega, 3 A, a l'empresa Construccions Rocace S.L., amb un pressupost de 230.859,95 € (IVA exclòs).

El nou local albergarà unes oficines d'atenció al públic, que constarà de quatre llocs d'atenció i sala d'espera per a un mínim de deu persones; dos despatxos; un arxiu/magatzem; i dos banys, un accessible per a persones amb diversitat funcional. Amb una superfície construïda de 302,88 metres quadrats, les actuacions projectades tenen com a objectiu crear un espai hàbil per a un mínim de cinc llocs de treball (amb previsió per a un màxim de quinze).

Aprovat el projecte de renovació de dos pistes esportives de Madrigueres