Contingut principal

Ajuntament de Dénia

Actualitat

Dénia modifica la regulació de la circulació de vehicles de mobilitat personal per a adaptar-la a la normativa estatal

El regidor de Protecció Ciutadana, Javier Scotto, ha presentat hui els principals punts de la modificació en l'ordenança municipal de trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària del terme municipal de Dénia que es tractarà en el ple ordinari de demà dijous. En primer lloc, el regidor ha explicat que la modificació respon a la necessitat d'adaptar la normativa municipal vigent respecte a vehicles de mobilitat personal (VMP) a la llei estatal que regula el seu ús, vigent des del 2 de gener de 2021. Aquesta revisió de l'ordenança municipal és, a més, “la primera proposta de l'Estratègia de Mobilitat Ciclista 2021-2027” que va aprovar l’Ajuntament de Dénia el mes de setembre passat.

La modificació proposada afecta als articles 7 -per a incloure la regulació de les zones 20/30-; 8 i 9 –que s'adapten al llenguatge inclusiu-, i el 10, que ja regula la circulació de bicicletes i al qual se li afegirà la dels vehicles de mobilitat personal.

El regidor ha assenyalat que es consideren VMP exclusivament els impulsats per un motor elèctric, que aconsegueixen una velocitat màxima de 25 quilòmetres per hora i són per a un sol ocupant. Entre les obligacions dels conductors de VMP figuren l'ús de casc, llum posterior de color roig i, en el cas de Dénia, s'exigirà també com a obligatòria llum davantera. L'ordenança municipal fixarà en 15 anys l'edat mínima per a conduir un vehicle de mobilitat personal.

Així mateix, quedarà prohibit circular amb aquests vehicles per passejos i altres zones per als vianants i “només de manera molt excepcional, els cicles i els VMP es podran mesclar amb vianants”. Actualment, sí que poden circular per carrers i passejos per als vianants amb més de 5 metres d'amplària, com a Marqués de Campo, la*Marineta Cassiana, Diana o la Mar, però en cap cas per les voreres. El regidor de Protecció Ciutadana espera que durant el període d'exposició per a al·legacions d'aquesta modificació de l'ordenança “s'òbriga el debat ciutadà per a analitzar la regulació en zones d'aquestes característiques”, tenint en compte que la normativa sempre prioritza la seguretat dels vianants. Finalment, Scotto ha subratllat la prohibició d'estacionar aquests vehicles en fanals o mobiliari urbà, recordant que cal utilitzar per a això els aparcabicis distribuïts per la ciutat.

Aparcament de caravanes

Aprofitant la modificació de l'ordenança municipal de trànsit, Dénia eliminarà la prohibició d'estacionament de caravanes en primera línia de platja, “una norma molt antiga, que ha romàs inalterable amb el pas dels anys i que pressuposa que les caravanes que estacionen en primera línia acamparan”. En opinió de Scotto, la vigència d'aquesta norma “ens converteix en un punt negre per al turisme de caravanes”, que cada dia gaudeix de més adeptes i ha aconseguit un gran auge després de la pandèmia.

El regidor considera que s'ha de tindre en compte en “la política turística i de mobilitat” aquesta modalitat de viatjar i fer turisme. En aquest sentit, ha avançat que el futur projecte de condicionament del pàrquing públic de les Rotes “inclourà alguns espais perquè estacionen caravanes”.

Pla d'acció municipal davant del risc sísmic

D'altra banda, demà s'aprovarà en ple el Pla d'acció municipal davant del risc sísmic, l'últim dels plans de seguretat en les emergències que corresponen al municipi, al costat del Pla municipal enfront del risc d'inundacions, Pla especial d'incendis forestals i el Pla de seguretat i salvament a les platges, ja aprovats pel consistori.

Seguint la normativa del Pla General de Seguretat en les Emergències de la Comunitat Valenciana, els municipis per als quals es preveuen terratrèmols d'intensitat igual o superior al grau VII, segons l'Escala macrosísmica Europea (EMS), per a un període de 500 anys, han de redactar un pla d'actuació municipal per a fer front a aquest risc. En aquest sentit, Dénia apareix en el llistat de municipis amb aquestes previsions amb una intensitat esperada de 7,5.

Es tracta d'un pla molt extens en el qual, entre altres aspectes, s'estableix una estructura per a l'actuació en casos d'emergència sísmica. Sobre aquest punt, el regidor de Protecció Ciutadana ha destacat la Unitat bàsica d'avaluació de danys, específica d'aquest pla, “que avaluaria les condicions d'habitabilitat de les edificacions després del sisme i els danys produïts en les infraestructures públiques, així com les mesures que s'hauran d'adoptar”. Aquesta unitat estarà integrada per tècnics de l'Administració local i autonòmica de diverses disciplines com a arquitectes, enginyers o empreses subministradores dels serveis bàsics.

Després de la seua aprovació en ple, el Pla d'acció municipal davant del risc sísmic ha de ser homologat per la Generalitat Valenciana.

Dénia modifica la regulació de la circulació de vehicles de mobilitat personal per a adaptar...
Dénia modifica la regulació de la circulació de vehicles de mobilitat personal per a adaptar...

Altres notícies

Anar al principi de la pàgina