Escultures monumentals de Juan Méjica a l’esplanada de Cervantes

Fins al 3 de juliol, les escultures monumentals de l’asturià Juan Méjica omplin l’espai de l’esplanada de Cervantes, al port de Dénia.

Les moles d’acer i coure, set en total, mostren una iconografia molt espanyola i asturiana, segons ha explicat Méjica. Tenen una alçària propera als 4 metres i arriben a pesar fins a 5 tones.

El títol de les obres ens dona pistes de la inspiració de la mostra: Caballo ibérico, Gran toro español, Árbol tótem (homenatge al teix, arbre màgic i totèmic en terres asturs), Caballo asturcón, Cabeza tótem,  Mujer solar i Barco arenisco.

Peces pensades per a ser contemplades, però també, segons voluntat de l’artista, “per a ser tocades i que els xiquets, si volen, s’hi pugen i les disfruten”.

L’exposició itinerant d’escultures monumentals de Juan Méjica porta 12 anys viatjant ininterrompudament i Dénia és la cinquanté primera ciutat a què arriba.

L’organització i muntatge de la mostra és obra de la Fundació Méjica.

L’alcalde, Vicent Grimalt, i el regidor de Cultura, Raúl García de la Reina, han acompanyat Méjica este matí en la presentació de l’exposició a Dénia.

Escultures monumentals de Juan Méjica a l’esplanada de Cervantes