Dénia Festival de les Humanitats reunirà els savis del segle XXI per a reflexionar sobre el món actual

Aquest esdeveniment multidisciplinari convocarà a influents pensadors i experts, del 27 al 29 d'octubre a Dénia

El Cercle de Belles Arts de Madrid ha servit d'escenari per a la presentació oficial de Dénia Festival de les Humanitats. Un esdeveniment multidisciplinari únic, que tindrà lloc els dies 27, 28 i 29 d'octubre a la ciutat de Dénia, i que reunirà influents pensadors i experts en economia, neurociència, medicina, antropologia, filosofia, història, geografia, pensament humanístic, ètica i cultura, entre moltes altres disciplines científiques i artístiques.

Mitjançant la convocatòria de destacades figures representatives de les Humanitats, aquest festival pretén convertir-se en un espai de pensament i una cita anual de reflexió i diàleg sobre la condició humana, dirigida a ciutadans que reclamen una mirada crítica que ens permeta entendre les claus del món en el qual vivim.

El festival es desenvoluparà a partir dels diferents gèneres de la cultura humanística: conferències i debats, però també exposicions i altres formes de creació artística, que es desenvoluparan en diferents localitzacions de la ciutat de Dénia.

La qualitat i rellevància internacional dels ponents que participen en aquesta trobada converteixen a Dénia Festival de les Humanitats en tot un referent europeu en l'àmbit de les Humanitats.

Dénia Festival de les Humanitats comptarà amb rellevants personalitats de l'esfera política com Joan Subirats, ministre d'Universitats del Govern d'Espanya, o Ximo Puig, president de la Generalitat Valenciana. La mirada empresarial l'aportaran noms com Juan José López-Burniol, vicepresident de ”la Caixa”, o Adolfo Utor, president de la naviliera Baleària.

Com a trobada multidisciplinària de referència, el món acadèmic tindrà un pes protagonista en aquest festival, representat per personalitats acadèmiques de la talla de Keshia Pollack Porter, presidenta del Departament de Salut, Política i Gestió de la Bloomberg School of Public Health, Johns Hopkins University; Heidi Cristina Senante, catedràtica Jean Monnet d'Història i Institucions de la Unió Europea; Jaume Casals, rector de la Universitat Pompeu Fabra; Eva Anduiza, catedràtica de Ciència Política a la Universitat Autònoma de Barcelona, o Ricardo Mairal, rector de la UNED, entre molts altres.

El quadre de ponents del festival es completarà amb experts en diferents disciplines humanístiques, com els historiadors Ben Wilson i Troy Vettese, l'experta mundial en neurobiologia i farmacologia Mara Dierssen o Rafael Yuste, neurobiòleg, catedràtic en la Columbia University.

Presentació oficial en el Cercle de Belles arts de Madrid

Durant l'esdeveniment de presentació, Josep Ramoneda, director de La Maleta de Portbou i director de debats del festival, ha desgranat el programa complet de festival, la primera edició del qual girarà entorn del tema de les mutacions, abordat des de diferents perspectives en cadascuna de les sessions d'aquest.

Com ha explicat Jordi Alberich, economista i director de debats del festival, “aquest esdeveniment és una oportunitat innovadora, oportuna i ambiciosa, que pretén contribuir a entendre el món actual”.

Jorge Alarte, director general de Relacions amb les Comunitats Autònomes i Representació Institucional de la Generalitat Valenciana, ha assenyalat que “és especialment important donar respostes a la perplexitat dels temps que vivim, i esperem que aquest festival servisca per a donar algunes d'aqueixes respostes amb pensament, elaborades, contrastades i plurals… més enllà d'un ‘tuit’”.

“Des de Baleària estem encantats de recolzar aquest festival, que esperem arrossegament no sols al món de les Humanitats, sinó també al món de l'empresa, els qui han d'entendre que les humanitats són vitals per a potenciar el desenvolupament de les empreses”, ha manifestat Adolfo Utor, president de Baleària.

Per part seua, Isabel Fuertes, directora de Caixaforum Madrid, ha destacat l'extraordinari programa del Festival i “la importància que hi haja aquest tipus de propostes que ens permeten exercitar la raó per a solucionar els problemes de l'ésser humà”.

Com resumeix l'alcalde de Dénia, Vicent Grimalt, “la pretensió és convertir a Dénia –fins ara reconeguda pel seu gran potencial turístic– en una ciutat universitària i referent del pensament, amb la col·laboració de totes les universitats públiques de la Comunitat Valenciana”.

Dénia Festival de les Humanitats

Dénia. Festival de les Humanitats és una iniciativa de l'Ajuntament de Dénia, la Generalitat Valenciana, Baleària i la Fundació Dénia Ciutat Creativa, dirigida per Josep Ramoneda i Jordi Alberich, i coordinada per la Maleta de Portbou.

Entre els seus objectius fundacionals destaquen: la pretensió de convertir-se en una cita anual de reflexió i diàleg sobre la condició humana. Oferir a la societat civil un fòrum on participar amb experts del pensament humanístic. Fomentar les humanitats com a àmbit de coneixement per a formar una ciutadania amb pensament crític. Convertir a Dénia en un referent del pensament, la reflexió i les humanitats al Mediterrani.

www.deniafestivaldeleshumanitats.org