Presentació del Festival Internacional de Fotografia Ojos Rojos 2024

El regidor de Cultura, Raúl García de la Reina, ha acompanyat hui a l'equip de Ojos Rojos, format pels seus directors, Mili Sánchez i Mike Steel, i la responsable de Comunicació, Cristina de María Tomé, en la presentació oficial de la sexta edició del Festival Internacional de Fotografia Ojos Rojos a Dénia.

Del 17 d'octubre a l'1 de desembre de 2024, les localitats de Dénia i Xàbia es convertiran en l'epicentre de la fotografia d'autor espanyola i iberoamericana amb la celebració del festival, que enguany té com a país convidat a Colòmbia. Durant més d'un mes, el festival oferirà una extensa programació d'exposicions, xarrades, projeccions, visionat de portafolis i activitats culturals dirigides a tots els públics.

Raúl García de la Reina ha felicitat l'equip de Ojos Rojos per “la singularitat i l'originalitat” del projecte i ha destacat la qualitat de les propostes del festival, “sostinguda i augmentada en cada edició”. “Es tracta d'una iniciativa molt potent, que acosta a Dénia, Xàbia i la comarca de la Marina Alta l'obra de fotògrafes i fotògrafs experimentats i emergents, oferix activitats molt interessants per al públic, participatives en molts casos, i és un al·licient en el nostre panorama cultural”.

Dénia com a punt de partida

Dénia serà l'escenari de la inauguració oficial del festival, demà dijous, 17 d'octubre, amb dos exposicions a l'aire lliure que conviden als visitants a submergir-se en la fotografia contemporània.

"Human" de Bárbara Traver, en el Mercat Municipal (façana del carrer de Magallanes), que explora la percepció de l'altre, i "Happytecture" d'Anna Devís & Daniel Rueda, en la plaça del Consell, que juga amb l'arquitectura en clau visual, seran les protagonistes als carrers de la ciutat fins a l'1 de desembre. A les 18.30 hores es visitarà la mostra del Mercat (Bárbara Traver), per a continuar amb l'exposició d'obres d'Anna Devís i Daniel Rueda en la plaça del Consell.

Per a finalitzar esta jornada d'obertura, Anna Devís i Daniel Rueda protagonitzaran la xarrada “Behind the scenes”, en la qual compartiran amb el públic com és el seu procés creatiu. Serà a les 19.30 hores a la Biblioteca de Dénia. L'entrada és lliure.

A més, el festival presenta, en col·laboració amb l'Associació Matria, la projecció de Decían que era bruja, dirigida per Judith Prat (4 de novembre, 19 hores, Biblioteca Municipal de Dénia). Este documental aborda la persecució de dones acusades de bruixeria, brindant una perspectiva històrica i feminista d'esta injustícia. La projecció tindrà lloc també a Dénia, enriquint l'oferta cultural del festival.

Finalment, el festival comptarà amb un mercadet fotogràfic a Dénia, que inclourà una única actuació musical a càrrec del grup Eclektics, oferint una experiència completa d'art i cultura. El diumenge 17 de novembre, de 10 a 14 hores, en la plaça del Consell.

Colòmbia, país convidat

Colòmbia, país convidat d'esta edició, està representat per dos destacades fotògrafes: Juanita Escobar, amb la seua sèrie documental “Llano”, i Carolina Navas, que exhibirà “Nos Miran”. Totes dues propostes s'inauguraran a Xàbia el 25 i 26 d'octubre, respectivament. Escobar, guardonada per la National Geographic Society, retrata la vida dels llaneros en una obra de gran força visual, mentres que Navas explora la identitat dels joves enmig del conflicte colombià.

Un festival consolidat

Gràcies al suport dels Ajuntaments de Dénia i Xàbia, i de l'Associació Arteria Urbana, el Festival Ojos Rojos es consolida un any més com una cita ineludible per als amants de la fotografia, amb una programació inclusiva i diversa que abasta des del fotodocumentalisme fins a les propostes més experimentals. Les exposicions i activitats estaran obertes al públic fins a l'1 de desembre de 2024.

El regidor de Cultura, Raúl Garcia, amb l'equip del projecte Ojos Rojos
Cartell del festival