Dénia presenta tots els servicis operatius de seguretat i de mobilitat per a este estiu

La Policia Local augmenta la dotació d'efectius, tant de vehicles com de personal, destinats a la vigilància de les platges

El regidor de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil, Javier Scotto, ha presentat este matí del divendres 21 de juny, en el port esportiu Marina Dénia, tot el dispositiu de reforç de seguretat i de mobilitat que ha preparat la Policia Local de Dénia per a este estiu. Javier Scotto ha estat acompanyat per l'Intendent Cap de la PLD, José Vicente Estruch i pel Director General de la Marina de Dénia, Gabriel Martínez. D'esta manera l'Ajuntament de Dénia ha presentat tots els servicis operatius que es posaran a la disposició dels ciutadans i turistes per a este estiu, per cel, mar i terra. Gabriel Martínez ha manifestat “la seua gran satisfacció perquè l'Ajuntament haja triat este escenari per a presentar tot el dispositiu de seguretat per a este estiu, que segurament serà el millor servici marítim del Mediterrani”. Com ha destacat Scotto, “durant tot l'any, Dénia viu de la seua primera línia de platja, i per això cal visibilitzar la importància de la vinculació de la ciutat amb la mar, i quins són els eixos, i nuclis de Dénia, que exigixen doncs que hi haja una seguretat marítima i terrestre”.

Vigilància terrestre platges

El servici especial de vigilància de les platges del municipi, que cada estiu duu a terme la Policia Local de Dénia durant la temporada alta -de l'1 de juliol al 31 d'agost-, es veurà reforçat enguany gràcies a la incorporació de 18 nous efectius a la plantilla. En total, es destinaran al servici de vigilància de les platges, que es prestarà tots els dies de la setmana, un oficial i 17 agents distribuïts en diferents torns. El regidor ha destacat “que este estiu, a més del servici marítim amb embarcació, la Policia Local compta amb dos vehicles tot terreny especials per a platja i un vehicle tot terreny tipus “pick-up” de patrulla de medi ambient rural”.

D'altra banda, com ha exposat José Vicente Estruch, “tota esta plantilla ha rebut formació en primers auxilis, primeres actuacions davant rescats en el medi aquàtic i platges, així com en intervencions mèdiques, homologades per la Conselleria de Sanitat”.

Unitat marítima

A més de la distribució d'efectius pel mitjà terrestre, la Policia Local posarà en marxa el Servici de Vigilància Marítima, que cobrix tota la zona de bany des de la Cova Tallada, en el límit sud del terme, fins al riu Molinell, en el límit nord. El servici de vigilància marítima es va crear en 1999, amb la finalitat de fer un treball de conscienciació per a tots els usuaris de les platges de Dénia, banyistes i practicants d'esports nàutics, i en eixa època, ja es va començar amb l'abalisament de les platges per a delimitar els espais d'ús exclusiu de banyistes i la prohibició de les embarcacions en estos espais.

“Durant tots estos anys de marxa, el servici de vigilància marítima ha anat creixent, i evolucionant, per a treballar no solament a les platges, sinó també amb els abalisaments, i les complicacions que comporta el treball de vigilar més de 20 km de costa, i en les quals el principal objectiu ha sigut la seguretat de les platges i dels usuaris, així com la seguretat marítima”, ha exposat el regidor Seguretat Ciutadana i Protecció Civil. “La unitat marítima està encarregada de vetlar per la seguretat de la primera línia de costa, però donant també auxili, ajuda i assessorament. Hi ha hagut un creixement d'esta unitat, que és la presentem hui, on s'ha passat d'una xicoteta embarcació de quatre metres d'eslora als mitjans dels quals es disposa hui dia”, ha continuat Scotto. “Este estiu, s'ha disposat un reforç extraordinari del servici amb dos motos d'aigua, que patrullaran les zones de bany, al costat de dos embarcacions destinades a esta tasca, una barca rígida cabinada de set metres d'eslora i una altra semirígida de sis metres d'eslora”.

Mobilitat estiu

Javier Scotto ha destacat també que es reforçarà el servici de taxi de Dénia, aprovat per resolució de la direcció general de transports. Este reforç tindrà lloc entre l'1 de juliol i el 15 de setembre, amb taxis d'Ondara, El Verger, Els Poblets, Xábia, Pedreguer, i que, per primera vegada, s'amplia a taxis de Gata de Gorgos i de Pego.

També es reforçarà el servici d'autobusos, “gràcies a l'esforç municipal de l'Ajuntament de prop de 32.000 euros, per a millorar el servici de bus a l'estiu, mentres es culmina el projecte de transport de bus”, ha indicat Scotto. Des del 28 de juny fins al 03 de setembre, s'augmentaran les freqüències d'autobusos, reforçant diferents trams horaris i prolongant els servicis prestats:

- Costa calma: freqüències cada 30 minuts, i s'amplien dos servicis, un a les 11.00 hores, i un altre a les 23.00 hores per a prolongar el nocturn, i que arribarà a Racons a les 23.30 hores

- Les Marines: freqüència cada 20 minutes, i també estarà el servici fins a les 23.40 hores.

- Les Rotes: cada hora, i s'amplien dos servicis, un més a les 22.00 hores i un altre a les 23.00 hores.

- Hospital: la freqüència augmenta a cada hora, i s'afigen dos servicis, estenent-se un a les 21.30 hores i un altre a les 22.30 hores.

Altres mesures

D'altra banda, el dispositiu especial de l'estiu es completa amb la labor de la Unitat Dron de vigilància aèria dels 21 quilòmetres de costa, la reserva marina i el parc natural del Montgó, amb el control del compliment tanque de sendes i camins rurals en dies de risc extrem d'incendis, amb el servici de polseres identificatives de menors a les platges del municipi; i amb la labor informativa i assistencial que s'oferix als turistes.

Finalment, Scotto ha manifestat que “la Policia Local de Dénia és una policia que té una enorme adaptabilitat, funcionalitat i que sobretot oferix seguretat, tant als ciutadans, com els turistes. Una seguretat marítima, informativa, econòmica, assistencial, mèdica i ambiental”.