Recepció al representant de la ciutat gastronòmica de Friburg

El representant de la ciutat suïssa de Friburg, Pierre Alain Bapst, ha sigut rebut este matí en l'Ajuntament de Dénia per l'alcalde i regidor de Turisme, Vicent Grimalt. Esta visita forma part dels contactes que Dénia realitza amb ciutats del món que ja han sigut distingides com a Ciutats Creatives de la Gastronomia de la Unesco.

Friburg, una xicoteta ciutat de la Suïssa occidental, capital del cantó de Friburg, es va sumar amb la seua gastronomia a la Xarxa de Ciutats Creatives de la UNESCO, en 2023. La ciutat de Friburg ha col·laborat amb nombrosos socis per a desenrotllar el seu expedient de candidatura en l'àmbit de la gastronomia. El pla d'acció imaginat té com a fil conductor la innovació en gastronomia a nivell de investigació, social i cultural.

La ciutat suïssa alberga nombrosos restaurants i botigues d'alimentació, en una intel·ligent mescla d'alta cuina i cuina popular. Està situat en el cor d'una regió de producció agrícola de renom, gràcies en particular a la producció de Gruyère AOP i Vacherin Fribourgeois AOP. A més, la ciutat exercix un paper important en el manteniment de tradicions vives com el “béchon” i la festa de Sant Nicolás, amb els seus “biscômes” i les seues unificadores fondues mitat i mitat.

Gràcies a un sòlid ecosistema agroalimentari i al districte d'innovació bluefactory, construït en el lloc històric de la cerveseria Cardinal, la ciutat de Friburg és una incubadora d'innovació agroalimentària, social i cultural. Amb els seus aproximadament 140 estructures culturals i les seues més de 300 empreses actives en el sector alimentari, la ciutat posiciona la gastronomia com a vector de cultura i, recíprocament, l'art i la creativitat com a palanques de descobriment gastronòmic, diversitat social i salut pública.

Després de la recepció, s'ha mantingut la primera reunió de treball amb tècnics de Dénia Ciutat Creativa per a intercanviar projectes d'innovació en la gastronomia i promoure la cooperació internacional entre les dos ciutats. A més, s'ha elaborat un pla d'acció per a estudiar futures formes de col·laboració entre Dénia i Friburg, tant en els àmbits social i educacional, com en el cultural.

Recepció al representant de la ciutat gastronòmica de Friburg