La foguera de l’Hort de Dénia se suma al programa Servei Responsable de prevenció d’addiccions que promou un oci més segur i saludable

La  regidora de Prevenció d’Addiccions, Melani Ivars, va fer entrega del distintiu i els cartells amb protocols a la foguera de l’Hort, adherida al programa nacional Servei Responsable. Iván Aledo, en representació de la foguera, va rebre este material que certifica el compromís de l’entitat festera amb unes festes populars més segures, responsables, saludables i de qualitat.

Des de l'any 2014 fins a l'actualitat, aquest programa ha estat dedicat principalment al sector de l'hostaleria a Dénia. Tot i això, es va decidir anar més enllà i convidar les entitats festeres de la ciutat a unir-se a aquesta iniciativa. Així, a finals de l’any 2023, es van iniciar accions conjuntes que permeten posar en valor el compromís i el bon fer dels diferents col·lectius i entitats festeres.

La implementació del programa nacional Servei Responsable implica una col·laboració basada en la confiança mútua i la capacitat per tal d’activar programes i campanyes que promoguen una major reducció de riscos de consums indeguts.

Aquest compromís adquirit va més enllà de les pròpies dates festives. El que es pretén és tindre una relació fluida que permetrà dur a terme una retroacció per tal de veure fins a quin punt la formació realitzada ha sigut útil i ha pogut ajudar a enfrontar situacions concretes amb què s’ha tingut que lidiar.

Melani Ivars va agrair la implicació i predisposició del col·lectiu fester a formar part del circuit saludable de Servei Responsable i va apostar per una llarga vida a aquesta col·laboració conjunta.