Esdeveniments culturals, jocs tradicionals i activitats infantils per a celebrar el 9 d’Octubre a Dénia

Dénia es disposa a celebrar el 9 d’Octubre, Dia de les valencianes i els valencians, amb una agenda carregada de cites culturals, esport i jocs tradicionals i activitats per al públic infantil, pensada perquè la ciutadania de totes les edats gaudisca d’estos dies.

Des de l’àrea d’Arqueologia i Museus s’han organitzat les jornades “Més enllà de Jaume I. La conquesta del Regne de València. Dels costums als Furs”, que van començar ahir, 26 de setembre, i s’estendran fins al 13 d’octubre. Conferències, una interpretació musicada sobre la conquesta de València i visites guiades aproparan el públic al temps de la conquesta valenciana.

I el dia 8 d’octubre es viurà a la ciutat una cita important amb la seua cultura i història: la inauguració del nou Museu Arqueològic de Dénia (MAD), instal·lat en la Casa de la Marquesa Valero de Palma, al carrer dels Cavallers, número 3. Serà a les 19 hores.

En l’àmbit esportiu, el 5 d’octubre, Dia de la Pilota Valenciana, se celebra una partida de jugadors de l’Escola Municipal de Pilota i una partida professional de raspall i llargues, de 9 a 13 hores, al carrer de Quevedo. Hi col·laboren el Club de Pilota Valenciana de Dénia i Caixa Popular. I el 8 d’octubre, de 17 a 19 hores, a la plaça del Consell es viurà una vesprada de jocs tradicionals, amb exhibició del joc de birles a càrrec de jugadors de la lliga autonòmica, organitzada amb la col·laboració de la Federació de Jocs i Esports Tradicionals de la Comunitat Valenciana.

Hi haurà també música en directe, amb l’actuació del grup Figa Flawas (8 d’octubre, 22.30 hores, carrer de la Via) i el festival de música LlenguaFest (9 d’octubre, 19 hores, carrer de la Via).

El públic més menut podrà gaudir d’una globotada, a càrrec de la falla les Roques (9 d’octubre, 12 hores, final de Marqués de Campo) i d’un taller infantil per a confeccionar les vidrieres de colors de Jaume I, a càrrec de Sara Bono (10 d’octubre, 17.30 hores, Biblioteca).

El 9 d’octubre, a les 10.45 hores, tindrà lloc l’acte commemoratiu del Dia de les valencianes i els valencians, en la plaça de Jaume I. Inclourà, a més dels parlaments de l’alcalde i els portaveus dels grups municipals, les actuacions de l’Agrupació Artística Musical de Dénia, Dianium Dansa y Canya Badà.  Al migdia, es cuinarà una paella gegant per a mil persones al final de Marqués de Campo, a partir de les 14 hores.

Altres notícies